Slow life

Ćwiczenie wdzięczności. Dlaczego warto uczynić z niego codzienny rytuał?

Mindfulness, slow life czy praktyka wdzięczności to ostatnio tematy, którymi interesuje się coraz większa liczba osób. Okazuje się, że nie są to tylko modne zagadnienia, ale działania, które mogą faktycznie poprawić jakość naszego życia. 

Medytacja i ćwiczenie wdzięczności to znakomity sposób na rozpoczęcie lub zakończenie dnia. Sprawdź, jak możesz włączyć je do swoich codziennych rytuałów. 

Aby rozpocząć przygodę z ćwiczeniem wdzięczności, nie musisz się do tego specjalnie przygotowywać. Wystarczy chwila wolnego czasu i chęć rozwoju oraz pracy nad sobą. Warto wypróbować kilka praktyk wdzięczności, dzięki którym będziemy wiedzieć, która metoda najbardziej nam odpowiada.

Niektórzy posługują się kartą papieru, na której zapisują swoje przemyślenia, inni lubią medytację połączyć z jogą lub inną aktywnością fizyczną. Rewelacyjnym sposobem będzie połączenie ćwiczenia wdzięczności z obcowaniem z naturą, dlatego można zastanowić się nad swoim życiem np. podczas spaceru w lesie.

5 sposób na praktykowanie wdzięczności każdego dnia 

Spisuj rzeczy, za które odczuwasz wdzięczność

Znakomitą metodą na praktykowanie wdzięczności jest codzienne zapisywanie na kartce lub w zeszycie przynajmniej trzech rzeczy, za które jesteś wdzięczna. Mogą to być najprostsze rzeczy, jak docenienie ładnej pogody czy udanego spotkania z przyjaciółką. Dzięki temu skupiasz swoje myśli na pozytywnych aspektach dnia i łatwiej Ci przezwyciężyć trudności oraz stres. Dopełnieniem praktyki wdzięczności może być również spisywaniem swoich marzeń oraz afirmacji.

Medytuj i skupiaj się na dobru, którego doświadczyłaś 

Wdzięczność można praktykować również w czasie codziennej medytacji, podczas której nasze myśli skupiamy na dobru, którego doświadczyliśmy. Wystarczy każdego dnia przez kilka minut świadomie pomyśleć o sobie dobrze i zaakceptować swoje słabości czy potknięcia. Rezultatem tego typu działań będzie większa otwartość na świat i pozytywne podejście do życia.

Ruszaj się i bądź wdzięczna

Wiele osób ukojenie po ciężkim dniu znajduje w aktywności fizycznej np. w praktyce jogi. Czas na rozruszanie ciała można połączyć z ćwiczeniem wdzięczności, czyli uświadamianiem sobie, co dobrego spotkało nas w danym dniu. Tego typu zadania można wykonywać z powodzeniem również podczas joggingu czy wycieczki rowerowej.

Szukaj spełnienia w naturze 

Wspaniałym miejscem na praktykowanie wdzięczności jest przyroda i środowisko naturalne. Otwarta przestrzeń, obcowania z naturą pozwala nam na prawdziwy relaks i odpoczynek dla wszystkich zmysłów. Jest to więc świetny moment, aby zanurzyć myśli w dobru, które zostało nam dane. Umiejętność docenienie swojego życia pozwala otworzyć się na świat i innych ludzi oraz podążać za głosem intuicji.

Zrób coś dla siebie każdego dnia 

Ważnym elementem praktyki wdzięczności jest docenianie siebie, rozwijanie swoich talentów, ale i pozwolenie sobie na odpoczynek. Warto każdego dnia chociaż przez chwilę zrobić coś tylko dla siebie. Może to być kubek pysznego kakao z cynamonem lub kąpiel w wannie pełnej piany.

Zdj. główne: Gabrielle Henderson/unsplash.com

specjalistka od copywritingu. Minimalistka, fanka zdrowego odżywiania oraz zrównoważonej mody. Ceni sobie naturalną pielęgnację oraz małe rytuały stawiające na self-care. W wolnych chwilach spędza czas głównie spacerując po lesie lub uprawiając ogródek warzywny.
Anna Sacharewicz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *