Wypromuj się!

Facebook Ads – poradnik dla początkujących

Swoje produkty bądź usługi można promować na wiele sposobów. Dobrym pomysłem zawsze będzie budowanie swojej marki w internecie. W marketingu internetowym pomogą nam systemy reklamowe. Jednym z nich jest Facebook Ads.

Codziennie na Facebooku loguje się ponad miliard użytkowników, a każdy z nich może być Twoim potencjalnym klientem. Chcąc dotrzeć do nowych odbiorców, musimy zadbać o odpowiednią strategię reklamową, bez której tak naprawdę żadne przedsiębiorstwo nie zaistnieje. Facebook to platforma z ogromnym potencjałem, dlatego warto zainwestować w promowanie w obrębie tego serwisu. Pomóc w tym mogą dedykowane narzędzia, takie jak Facebook Ads, które uznaje się za jedno z najskuteczniejszych.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy umożliwiający tworzenie oraz kontrolowanie płatnych kampanii, które zostaną umieszczone nie tylko na Facebooku, lecz także na trzech innych platformach: Instagramie, Messengerze i Audience Network. Dzięki temu nasz przekaz reklamowy trafia do milionów użytkowników, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami.

Planując kampanię Facebook Ads, musimy określić cel reklamy, ustalić budżet, czas i miejsca wyświetlania oraz grupę odbiorców, wymyślić treść reklamy i wybrać jej format.

Umiejscowienie reklamy w Facebook Ads

Reklama w Facebook Ads może zostać umiejscowiona w następujących miejscach:

  • aktualności na Facebooku i Instagramie,
  • relacje na Facebooku, Messengerze oraz Instagram stories,
  • prawa kolumna Facebooka,
  • karta „eksploruj” na Instagramie,
  • wyniki wyszukiwania na Facebook,
  • wiadomości sponsorowane Messenger,
  • źródła wideo na Facebooku,
  • artykuły ekspresowe na Facebooku.

Dzięki Facebook Ads możemy automatyczne umiejscawiać reklamy, a także je edytować.

Rodzaje Facebook Ads

Możemy korzystać z kilku rodzajów reklam oferowanych przez Facebooka:

  • reklamy sponsorowane – są to zarówno standardowe reklamy (umieszczone w kolumnie po prawej na Facebooku), jak i reklamy postów (promowane posty w News Feedzie),
  • posty sponsorowane – wyglądem mogą przypominać posty innych użytkowników, właściciele firm muszą zapłacić platformie za możliwość umieszczenia i wyświetlenia reklamy,
  • reklamy karuzelowe – pozwalają na pokazanie 3-5 zdjęć, filmów albo obu w jednej reklamie,
  • materiał błyskawiczny (kanwa) – dostosowane do urządzeń mobilnych reklamy, zawierające teksty, obrazy, filmy i linki.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Facebook to przede wszystkim takie miejsce, do którego dociera mnóstwo użytkowników z całego świata, więc bardzo prawdopodobne jest, że trafią na promowane produkty czy usługi. W porównaniu do niektórych systemów reklamowych Facebook Ads umożliwia targetowanie, czyli ustawienie płci, zainteresowań, wieku i lokalizacji grupy odbiorców, dzięki czemu nasza oferta skuteczniej trafi tam, gdzie powinna.

Co istotne, działania marketingowe prowadzone na Facebooku mieszczą się w obrębie szeroko pojętego digital marketingu (więcej dowiesz się o nim tu: https://adsright.pl/digital-marketing/), którego celem jest budowanie rozpoznawalności marki, utrzymywanie komunikacji z klientami i generowanie większego ruchu na stronie, a to wszystko przekłada się na wyższą sprzedaż i większe zyski.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *