Facebook Ads – poradnik dla początkujących
Wypromuj się!
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Facebook Ads – poradnik dla początkujących

Swoje produkty bądź usługi można promować na wiele sposobów. Dobrym pomysłem zawsze będzie budowanie swojej marki w internecie. W marketingu internetowym pomogą nam systemy reklamowe. Jednym z nich jest Facebook Ads.

Codziennie na Facebooku loguje się ponad miliard użytkowników, a każdy z nich może być Twoim potencjalnym klientem. Chcąc dotrzeć do nowych odbiorców, musimy zadbać o odpowiednią strategię reklamową, bez której tak naprawdę żadne przedsiębiorstwo nie zaistnieje. Facebook to platforma z ogromnym potencjałem, dlatego warto zainwestować w promowanie w obrębie tego serwisu. Pomóc w tym mogą dedykowane narzędzia, takie jak Facebook Ads, które uznaje się za jedno z najskuteczniejszych.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy umożliwiający tworzenie oraz kontrolowanie płatnych kampanii, które zostaną umieszczone nie tylko na Facebooku, lecz także na trzech innych platformach: Instagramie, Messengerze i Audience Network. Dzięki temu nasz przekaz reklamowy trafia do milionów użytkowników, którzy mogą zostać potencjalnymi klientami.

Planując kampanię Facebook Ads, musimy określić cel reklamy, ustalić budżet, czas i miejsca wyświetlania oraz grupę odbiorców, wymyślić treść reklamy i wybrać jej format.

Umiejscowienie reklamy w Facebook Ads

Reklama w Facebook Ads może zostać umiejscowiona w następujących miejscach:

  • aktualności na Facebooku i Instagramie,
  • relacje na Facebooku, Messengerze oraz Instagram stories,
  • prawa kolumna Facebooka,
  • karta „eksploruj” na Instagramie,
  • wyniki wyszukiwania na Facebook,
  • wiadomości sponsorowane Messenger,
  • źródła wideo na Facebooku,
  • artykuły ekspresowe na Facebooku.

Dzięki Facebook Ads możemy automatyczne umiejscawiać reklamy, a także je edytować.

Rodzaje Facebook Ads

Możemy korzystać z kilku rodzajów reklam oferowanych przez Facebooka:

  • reklamy sponsorowane – są to zarówno standardowe reklamy (umieszczone w kolumnie po prawej na Facebooku), jak i reklamy postów (promowane posty w News Feedzie),
  • posty sponsorowane – wyglądem mogą przypominać posty innych użytkowników, właściciele firm muszą zapłacić platformie za możliwość umieszczenia i wyświetlenia reklamy,
  • reklamy karuzelowe – pozwalają na pokazanie 3-5 zdjęć, filmów albo obu w jednej reklamie,
  • materiał błyskawiczny (kanwa) – dostosowane do urządzeń mobilnych reklamy, zawierające teksty, obrazy, filmy i linki.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Facebook to przede wszystkim takie miejsce, do którego dociera mnóstwo użytkowników z całego świata, więc bardzo prawdopodobne jest, że trafią na promowane produkty czy usługi. W porównaniu do niektórych systemów reklamowych Facebook Ads umożliwia targetowanie, czyli ustawienie płci, zainteresowań, wieku i lokalizacji grupy odbiorców, dzięki czemu nasza oferta skuteczniej trafi tam, gdzie powinna.

Co istotne, działania marketingowe prowadzone na Facebooku mieszczą się w obrębie szeroko pojętego digital marketingu (więcej dowiesz się o nim tu: https://adsright.pl/digital-marketing/), którego celem jest budowanie rozpoznawalności marki, utrzymywanie komunikacji z klientami i generowanie większego ruchu na stronie, a to wszystko przekłada się na wyższą sprzedaż i większe zyski.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czy twoja garderoba jest przyjazna dla środowiska? Sprawdź, jak robić odpowiedzialne zakupy
Czy twoja garderoba jest przyjazna dla środowiska? Sprawdź, jak robić odpowiedzialne zakupy
Dowiedz się, jak robić zakupy odzieży w sposób przyjazny dla środowiska. Poznaj zasady odpowiedzialnej konsumpcji i wpływ twojej garderoby na naturalne ekosystemy.
Poznaj skuteczne rozwiązanie do prania — płyny do płukania!
Poznaj skuteczne rozwiązanie do prania — płyny do płukania!
Odkryj skuteczne płyny do płukania, które sprawią, że Twoje ubrania będą czyste, miękkie i świeżo pachnące!
Czym dokładnie jest duplicate content i dlaczego należy go unikać w branży modowej?
Czym dokładnie jest duplicate content i dlaczego należy go unikać w branży modowej?
Pozycjonowanie to jedno z najbardziej niezbędnych działań marketingowych w sieci, dlatego na rynku e-commerce cieszy się ogromną popularnością.
Ostatnie wpisy