Wypromuj się!

Czym dokładnie jest duplicate content i dlaczego należy go unikać w branży modowej?

Pozycjonowanie to jedno z najbardziej niezbędnych działań marketingowych w sieci, dlatego na rynku e-commerce cieszy się ogromną popularnością. Wynika ona między innymi z wysokiej efektywności przeprowadzonych prac oraz stosunkowo niskiej ceny, która nie powinna nadwyrężyć budżetu firmy prowadzonej w sieci, której zależy przede wszystkim na osiągnięciu jak najlepszych wyników finansowych. Podstawowym błędem, z którym borykają się praktycznie wszyscy przedsiębiorcy, jest duplicate-content. Praktycznie każdy ma z tym terminem jakąkolwiek styczność. Jest to także jeden z takich błędów, które w ogromnym stopniu wpływają na efektywność pozycjonowania oraz widoczność danej strony w sieci. 

Pozycjonowanie jest niezbędne we współczesnym e-commerce

Niewiele osób ma świadomość tego, jak ważne źródło klientów we współczesnym świecie opanowanym przez e-commerce stanowi wyszukiwarka Google. To za jej pomocą większość internautów poszukuje nowych sklepów, portfolio czy katalogów firmowych. Fakt ten nie powinien dziwić. W zasobach Google znajduje się łącznie setki milionów witryn, które gigant z Mountain View musi w jakiś sposób uporządkować. Robi to za pomocą algorytmu, który na bieżąco oblicza pozycję każdej witryny w sieci, wykorzystując w tym celu dane pozyskane przez roboty crawlujące. Są to niewielkie skrypty, które ciągle krążą po sieci i pobierają dane z nowych oraz starych witryn, np. w celu ich aktualizacji. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby znaleźć się w wynikach zdecydowanie jak najwyżej.

Rzadko zdarza się, aby przedsiębiorca był w stanie samodzielnie spełnić wszelkie wymagania stawiane przez algorytm Google. Nie dość, że jest ich nawet kilkaset, to wszystkie i bez wyjątku są tak samo ważne z punktu widzenia rezultatów, a przy tym także nie są dostępne dla wszystkich. Część parametrów jest bowiem ukryta. Ponadto sama firma Google rzadko informuje pozycjonerów o nowych wymaganiach, tylko informuje o podstawowych i najważniejszych wytycznych.

Duplicate content – parametr, który ma wpływ na wyniki

Zduplikowany content to jeden z podstawowych i najbardziej rzucających się w oczy błędów w projekcie witryny, który może znacznie pogorszyć opłacalność pozycjonowania w dłuższej i krótszej ramie czasowej. Zatem czym dokładnie jest duplicate content i dlaczego należy go unikać? Jest to w głównej mierze duplikowanie treści znajdującej się na witrynie, przez co algorytm Google uznaje ją za znacznie mniej interesującą w stosunku do innych. Treści znajdujące się na stronie WWW powinny być unikalne w skali strony oraz całej sieci internetowej, dlatego też niedopuszczalne jest kopiowanie jednego opisu na kilka produktów i kategorii. Wielu przedsiębiorców w ramach oszczędności decyduje się na tego typu zabiegi i w efekcie traci swoją wypracowaną od wielu miesięcy pozycję.

Duplicate content dotyczy przede wszystkim powielonych treści przez właściciela strony, lecz nie zawsze działanie to jest zamierzone. Bardzo często content jest powielany nieświadomie na kanałach RSS czy na kilku wersjach strony, co z reguły oznacza użycie nieprawidłowego szablonu graficznego.

Jakie skutki daje duplicate content na Twojej witrynie? Przede wszystkim algorytm Google przeprowadzi usunięcie zduplikowanych wyników. W efekcie w wynikach wyszukiwania pojawi się jedna tylko podstrona wybrana przez wyszukiwarkę Google ze skopiowaną treścią, pozostałe podstrony z kolei nie będą generowały w wyszukiwarce żadnego ruchu. Ponadto zduplikowanie treści pochodzącej z innej domeny jest nie tylko zabronione prawnie – algorytm Google po wykryciu skopiowania treści i jej ponownego użycia na innej stronie wyświetli wyniki tylko jednej z nich. Tej, której zawartość najlepiej pasuje do danego opisu.

Co w razie pomyłki? Wyeliminowanie zduplikowanej treści jest stosunkowo prostym zadaniem dla zawodowych programistów. Należy przede wszystkim wykorzystać wszystkie narzędzia dla webmasterów, dzięki którym można z łatwością dokonać analizy wybranej strony pod kątem duplicate content, a także skorzystać z pliku robots.txt, umożliwiającego skuteczne blokowanie dostępu robotom Google do zduplikowanych treści.

Komu warto zlecić pozycjonowanie?

W pozycjonowaniu liczą się wszystkie najmniejsze szczegóły, w tym także takie, które na pierwszy rzut oka w ogóle nie powinny mieć wpływu na efekty. Przede wszystkim istotne jest to, aby procesem SEO – Search Engine Optimization – zajęła się wyspecjalizowana agencja SEO. Tylko zatrudnieni tam specjaliści są w stanie zaplanować efektywne działanie i zrealizować poszczególne kroki, ponadto ich doświadczenie oraz wieloletnia obecność na rynku sprawia, że przeprowadzenie pozycjonowania przy ich udziale jest proste i szybkie. Na rynku znajduje się niestety także wiele firm, które zachęcają bardzo niskimi cenami i obietnicami bez pokrycia. Warto ich unikać. Wszelkie błędy mogą oznaczać nie tylko utratę pieniędzy, lecz także straty wizerunkowe – witryna poddana nieprawidłowemu pozycjonowaniu może w efekcie zostać całkowicie wykluczona z wyników wyszukiwania.

Fot. Michał Parzuchowski/unsplash.com

2 komentarze

  • Avatar
  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *