Slow life

Pozycje jogowe dla początkujących

Fot. Elina Fairytale/Pexels.com

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z jogą? Świetnie! Sprawdź, jakie pozycje będą odpowiednie na początek. 

Joga – dlaczego warto?

Każdy, kto szuka idealnej aktywności fizycznej dla siebie, z pewnością przynajmniej raz słyszał o jodze. To idealny sposób na zadbanie o swoje zdrowie oraz kondycję. Joga to jednak znacznie więcej niż tylko ćwiczenia. To przede wszystkim ścieżka samorozwoju, na którą warto wejść! Dzięki praktykowaniu jogi można zapanować nad swoim ciałem i umysłem, a także zrelaksować się. Ta sztuka pochodzi ze starożytnych Indii, ale popularnością cieszy się do dziś. To więc jedna z najstarszych tradycji na świecie. Warto przekonać się, o co w tym wszystkim chodzi!

Zalety praktykowania jogi

Joga to świetna propozycja dla osób zestresowanych, ponieważ zmniejsza poziom kortyzolu. Ponadto wspomaga proces trawienny oraz poprawia krążenie. Dzięki głębokiemu oddychaniu podczas praktykowania jogi usprawnisz także pracę swoich płuc. Jeżeli chcesz schudnąć i poprawić swoją odporność – także warto pomyśleć o tego typu ćwiczeniach. Podsumowując, joga ma tak wiele korzyści, że każdy z nas potrzebuje jej w swoim życiu! Pytanie – jak zacząć? Poznaj pozycje jogowe dla początkujących. 

Asany dla początkujących

Na początku warto wspomnieć, że pozycje jogowe nazywamy asanami. Jak postawić pierwsze kroki na macie? Od czego zacząć? To prostsze, niż myślisz, ale wymaga pewnej wiedzy oraz przygotowania. Tych kilka asan wystarczy, żeby rozpocząć przygodę z jogą i zmienić swoje życie na lepsze!

Adho Mukha Sukhasana

Na pewno kojarzysz tę pozycję relaksacyjną, która jednocześnie wspaniale rozciąga. Usiądź na macie w siadzie skrzyżnym. Zadbaj o to, żeby Twoje kolana znajdowały się w jednej linii z biodrami, natomiast stopy pod kolanami. Bardzo istotny jest tu także wyprostowany kręgosłup. Dłonie połóż na podłodze, przed stopami. Weź głęboki wdech i pochyl się do przodu. Następnie na wydechu przesuń dłonie dalej, na tyle, na ile dasz radę. Przez cały czas najważniejszy jest wyprostowany kręgosłup. Dłonie wysuń jak najdalej, a czoło przyłóż do podłogi. Pozostań w tej pozycji na trzy oddechy, następnie powróć do pozycji siedzącej. 

Marjaryasana

Czyli po prostu – pozycja kota! Tak, tak, brzmi zabawnie i rzeczywiście ta asana przypomina koci grzbiet. Dzięki tej pozycji rozciągniesz kręgosłup, a do tego zapewnisz sobie delikatny masaż narządów wewnętrznych. Pozycja kota zwiększy wytrzymałość Twojego kręgosłupa! Jak ją wykonać? Rozpocznij od klęku podpartego, tak aby kolana były ustawione bezpośrednio pod biodrami, a nadgarstki, łokcie i ramiona w linii prostej. Palce dłoni należy rozstawić szeroko. Wzrok skieruj na podłogę. Podczas wydychania powietrza wypchnij kręgosłup w stronę sufitu. Na wdechu wracamy do pozycji neutralnej. 

Vrksasana

Czas na pozycję drzewa, czyli Vrksasana. To świetna stojąca pozycja na początek przygody z jogą. Jak ją wykonać? Nie jest to skomplikowane. Stajemy prosto i pewnie na podłodze. Zginamy prawą nogę i jej piętę umieszczamy u nasady lewego uda. Całą stopę, palcami w dół, przykładamy do uda. Staramy się utrzymać równowagę, stojąc na jednej nodze. Następnie wyciągamy ręce na boki, a wnętrze dłoni kierujemy do sufitu i unosimy ręce do góry. Staramy się połączyć dłonie pionowo nad głową. W tej pozycji pozostajemy przez kilka sekund, nie zapominając o głębokim oddychaniu. 

Joga dla początkujących nie jest trudna – warto się o tym przekonać!

Absolwentka studiów polonistycznych oraz marketingu internetowego. Prywatnie żona i mama śledząca najnowsze modowe i literackie trendy. Mieszka w mieście, ale buduje dom pod miastem. Stara się łączyć życie w rytmie slow z uczestnictwem w codzienności dużej metropolii.
Monika Zysk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *