Slow life

Napoje, które uprzyjemnią Ci domowy relaks

Artykuł sponsorowany

Domowy relaks po długim dniu jest bardzo ważny dla zachowania równowagi psychicznej. Ważne jest, aby chociaż raz na jakiś czas zrobić coś tylko dla siebie, nie zamartwiając się pracą i innymi obowiązkami. Przedstawiamy więc kilka napoi, które możesz przygotować w domu, aby odpoczynek był jeszcze przyjemniejszy. 

Kawa

Bardzo często pijemy kawę w porannym pośpiechu, nie mając przy tym okazji, aby rzeczywiście poczuć jej smak i aromat. Może więc warto to zmienić i uczynić z picia naparu kawowego mały rytuał? Wstań kilka minut wcześniej, zaparz sobie ulubioną kawę i wypij ją w ciszy, bez pośpiechu. Zastanów się, co przyjemnego chciałabyś zrobić danego dnia, pomyśl, za co jesteś wdzięczna i zainspiruj się do działania. Twój dzień z pewnością będzie dzięki temu nieco milszy, a Ty będziesz mniej zestresowana. W końcu to jak zaczynamy dzień, wpływa na jego dalszy przebieg. W zależności od tego co lubisz, możesz wybrać kawy jednorodne, na przykład intensywne, korzenne kawy indyjskie lub nieco delikatniejsze, lekko orzechowe kawy brazylijskie. Jeśli chcesz jednak, aby Twój poranny napój był nietypowy, możesz zdecydować się także na mieszanki kaw. Możliwe, że dzięki temu na nowo zakochasz się w naparze kawowym i będziesz potrzebować go więcej – kawy ziarniste 1 kg wydają się być odpowiednią ilością tych wyjątkowych ziarenek 🙂 .

Złote mleko

Złote mleko to napój, który nie tylko wydaje się być odrobiną luksusu, ale ma także wiele korzyści zdrowotnych. Będzie on idealny jako dodatek do relaksującego odpoczynku, szczególnie w jesienne lub zimowe wieczory. Jego przygotowanie jest bardzo proste. Potrzebujesz do tego mleka, może być także to roślinne, kurkumy, która nada mu piękny złoty kolor i posiada prozdrowotne właściwości, oleju kokosowego miodu oraz coś ostrego i rozgrzewającego, na przykład pieprz cayenne lub imbir. Jako dodatek do złotego napoju doskonale sprawdzą się także cynamon, gałka muszkatołowa, goździki lub kardamon. Takie mleko jest pyszne, rozgrzewające, a ponadto ma ono niezwykle silne właściwości przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwutleniające. Będzie idealne także jeśli masz dużo stresu i Twoje samopoczucie jest znacznie obniżone, ponieważ ma ono również potencjał przeciwdepresyjny i przeciwlękowy.

Sok wiśniowy

Jeśli chcesz znacznie obniżyć poziom stresu i poprawić jakość snu, to świetnym napojem będzie także sok z wiśni. Sam w sobie jest on dość cierpki, dlatego też możesz go dodać z odrobiną miodu do herbaty, na przykład zielonej, która również redukuje różnego rodzaju napięcia. Na upalne dni świetnie sprawdzi się także napój z drobno pokruszonego lodu i soku z wiśni. Możesz do niego dodać też naturalny słodzik, na przykład erytol lub stewię. Badania potwierdzają, że u osób, które piły codziennie sok wiśniowy, znacznie podniósł się poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia.

Drinki bezalkoholowe

Alkohol nie wpływa dobrze na nasz układ nerwowy, dlatego też jeśli chcesz się naprawdę zrelaksować, warto go odstawić. Możesz za to przygotować sobie napój bezalkoholowy, który będzie równie smaczny. Aby zrobić najpopularniejszego drinka, jakim jest mohito, w wariancie bez procentów, będziesz potrzebować wody mineralnej, napoju takiego jak Sprite, pół limonki, 2 łyżeczki cukru trzcinowego oraz świeżą miętę. Pijąc go, poczujesz się jak na wakacjach i będziesz mieć okazję w pełni się odprężyć w domowym zaciszu.

Zdjęcie główne: Karolina Kołodziejczak/unsplash.com

Studentka komunikacji wizerunkowej i była modelka. Z kariery na wybiegu zrezygnowała na rzecz pisania, ale moda wciąż pozostała jej pasją. Od lat fanka Carrie Bradshaw i ekstrawaganckich stylizacji.
Aleksandra Michaliszyn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *